dijous, 21 de gener del 2010

Índex de Qüestionaris

1. Qüestionari 1: Valoració programa assignatures que aporten creativitat.
2. Qüestionari 2: Valoració creativitat anuncis.
Instruccions per a realitzar els qüestionaris A o B. Cada persona que vulgui respondre un qüestionari, ha d'utilitzar l'A si el seu cognom comença per les lletres: A,C,E,G,I,K,M,O,Q,S,U,W,i Y. O bé el qüestionari B si el seu cognom comença per les lletres: B,D,F,H,J,L,N,P,R,T,V,X o Z.
En cada cas, es valorarà de l'u (mínim) al 10 (màxim) el grau amb que la imatge (disseny o anunci) assoleix l'aspecte que es valora. Per exemple: es pot valorar de menys a més creatiu, el benefici, l'insight, etc....
Qüestionari A:
Img 1 - Img 2 - Img 3 - Img 4 - Img 5 - Img 6 - Img 7 - Img 8 - Img 9 - Img 10 - Img 11 - Img 12 - Img 13 - Img 14 - Img 15 - Img 16 - Img 17 - Img 18 - Img 19 - Img 20
Qüestionari B:
Img 1 - Img 2 - Img 3 - Img 4 - Img 5 - Img 6 - Img 7 - Img 8 - Img 9 - Img 10 - Img 11 - Img 12 - Img 13 - Img 14 - Img 15 - Img 16 - Img 17 - Img 18 - Img 19 - Img 20
Observacions:
Nivell de creativitat: un anunci pot ser més o menys creatiu. La valoració dependrà del vostre criteri personal, així com dels vostres coneixements sobre publicitat, estètica, imatge i disseny. En la seva valoració es té en compte que es realitza a partir de criteris o elements subjectius.
Grau d'originalitat: Aquesta també és una valoració que té una vessant subjectiva. L'originalitat suposa que la imatge (anunci o disseny) és innovador i es diferencia de la majoria.
Concepte: El concepte és un dels aspectes essencials de la creativitat i l'originalitat. El concepte engloba el nucli del missatge. Amb la pràctica de veure i analitzar anuncis, s'adquireix més agilitat en saber visualitzar el concepte. Cada anunci, imatge o disseny gira al voltant d'un concepte, i aquest acostuma a ser l'expressió creativa del benefici de l'anunci.
Estratègia creativa: Per aconseguir uns objectius (de notorietat, imatge, desig o resposta afectiva, fidelització, etc...) l'anunci, imatge o disseny s'estructura al voltant d'uns aspectes o conceptes clau que funcionen a nivell estratègic. Amb la pràctica, i la reflexió davant un anunci o disseny, es pot apreciar i valorar el tipus d'estratègia creativa que hi ha. No es tracta d'un element de tipus objectiu, fàcil de veure, sinó que s'aprecia a mesura que s'analitza i es percep l'anunci.
Execució (disseny). En aquest apartat es valora el grau de realització o execució, és a dir, el valor de la peça que analitzem. En aquesta valoració també es té en compte que influeix la nostra opinió, gustos i coneixement, que són fonamentalment subjectius.
Comprensió del benefici: En l'anàlisi dels anuncis acostuma a ser fàcil extreure el benefici. Aquest és l'aventage que ofereix el producte o servei anunciat, i que s'intenta diferenciar de la resta de la competència o sector. Els beneficis poden ser de molts tipus, i expressar-se de manera racional o emocional. En els darrers anys, malgrat continua havent-hi beneficis de tipus racional, la manera d'expressar-los es cada vegada més de tipus emocional, buscant connectar amb els consumidors o públic objectiu.
Insight: En la construcció dels missatges es procura centrar la situació amb vivències amb les que el públic objectiu destinatari es pugui sentir identificat o reconéixer aquella situació com a quelcom proper, que hagi viscut o sigui possible, i formi part d'aquet escenari de coses amb les que ens sentim propers, malgrat en alguns casos pugui tractar-se de situacions una mica idealitzades.
Claim: en la denominació anglosaxona, el claim és el reclam, allò que ens ofereix i s'argumenta en l'anunci o el missatge. Es tracta d'un element que acostuma a coincidir, en la gran majoria dels casos, amb el benefici (allò que ens ofereix o proposa en l'anunci). Podeu valorar-ho en funció de com veieu que s'expressa aquest reclam.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada