dijous, 4 de març del 2010

Conceptes útils

En aquest apartat aniré anotant les definicions dels conceptes que volgueu. Només caldrà que, qui vulgui preguntar sobre un concepte, formuli la pregunta en l'apartat "comentaris".

Nivell de creativitat: un anunci pot ser més o menys creatiu. La valoració dependrà del vostre criteri personal, així com dels vostres coneixements sobre publicitat, estètica, imatge i disseny. En la seva valoració es té en compte que es realitza a partir de criteris o elements subjectius.

Grau d'originalitat: Aquesta també és una valoració que té una vessant subjectiva. L'originalitat suposa que la imatge (anunci o disseny) és innovador i es diferencia de la majoria.

Concepte: El concepte és un dels aspectes essencials de la creativitat i l'originalitat. El concepte engloba el nucli del missatge. Amb la pràctica de veure i analitzar anuncis, s'adquireix més agilitat en saber visualitzar el concepte. Cada anunci, imatge o disseny gira al voltant d'un concepte, i aquest acostuma a ser l'expressió creativa del benefici de l'anunci.

Estratègia creativa: Per aconseguir uns objectius (de notorietat, imatge, desig o resposta afectiva, fidelització, etc...) l'anunci, imatge o disseny s'estructura al voltant d'uns aspectes o conceptes clau que funcionen a nivell estratègic. Amb la pràctica, i la reflexió davant un anunci o disseny, es pot apreciar i valorar el tipus d'estratègia creativa que hi ha. No es tracta d'un element de tipus objectiu, fàcil de veure, sinó que s'aprecia a mesura que s'analitza i es percep l'anunci.

Execució (disseny). En aquest apartat es valora el grau de realització o execució, és a dir, el valor de la peça que analitzem. En aquesta valoració també es té en compte que influeix la nostra opinió, gustos i coneixement, que són fonamentalment subjectius.

Comprensió del benefici: En l'anàlisi dels anuncis acostuma a ser fàcil extreure el benefici. Aquest és l'aventage que ofereix el producte o servei anunciat, i que s'intenta diferenciar de la resta de la competència o sector. Els beneficis poden ser de molts tipus, i expressar-se de manera racional o emocional. En els darrers anys, malgrat continua havent-hi beneficis de tipus racional, la manera d'expressar-los es cada vegada més de tipus emocional, buscant connectar amb els consumidors o públic objectiu.

Insight: En la construcció dels missatges es procura centrar la situació amb vivències amb les que el públic objectiu destinatari es pugui sentir identificat o reconéixer aquella situació com a quelcom proper, que hagi viscut o sigui possible, i formi part d'aquet escenari de coses amb les que ens sentim propers, malgrat en alguns casos pugui tractar-se de situacions una mica idealitzades.

Claim: en la denominació anglosaxona, el claim és el reclam, allò que ens ofereix i s'argumenta en l'anunci o el missatge. Es tracta d'un element que acostuma a coincidir, en la gran majoria dels casos, amb el benefici (allò que ens ofereix o proposa en l'anunci). Podeu valorar-ho en funció de com veieu que s'expressa aquest reclam.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada