Conclusions preliminars sobre la comprovació de dades que verifiquin o constatin les observacions sobre la publicitat de la Barcelona World Race
1.- Presència en la publicitat gràfica i audiovisual de diverses marques comercials (El Corte Inglés, Cerveses San Miguel, etc...) d'un logotip extern, en el tancament o part final dels seus anuncis, sobre la Barcelona World Race, Alicante 2008, etc... Es tracta de determinats events que es realitzen en el context de la Llei 49/2004 sobre mecenatge (comprovar, i enllaçar llei).
2.- La inclusió d'aquest logotip, sense cap cap missatge que l'introdueixi, expliqui o relacioni amb el missatge de l'anunci, fa que passi totalment desapercebut. Quan es pregunta a la gent del carrer si recorda si en algun anunci ha vist que hi hagi un logotip sobre algun determinat event (sense mencionar-lo: record espontani)es constata que la gent no recorda aquest tipu de mencions; així com tampoc s'obtenen dades positives en el record suggerit (quan es pregunta explícitament si recorden una determinada marca, o bé associen la marca x amb el logotip y).
Les persones enquestades tampoc identifiquen, ni es desprèn de manera explícita dels anuncis, que es tracta d'un possible mecenatge o patrocini.
3.- En relació als esdeveniments en sí, cal analitzar (i recabar dades) sobre:
- Tractament mediàtic: gairebé no hi ha notícies sobre aquests esdeveniments. (Relacionar dades consultades, llistat de notícies (amb titular i data de publicació)
- Nombre d'accessos a la web de l'esdeveniment: segons consultes a Alexa, el nombre d'accessos és molt baix. Consultar altres analitzadors de trànsit a les web, per aportar dades concretes que demostrin aquest punt. També són útils les dades de consultes a google, etc...
4.- Desconeixement general en relació al fet que la ubicació d'aquests logotips dins la publicitat de les marques que han participat en el mecenatge d'aquests esdeveniments com la Barcelona World Race, Alicante 2008, obtenen deduccions en les despeses de publicitat. En les consultes a diverses fonts d'informació a Internet (incloses les oficials del Ministeri d'Economia, Hisenda, etc...) no es publiquen quines són les deduccions. Es farà consulta explícita sobre aquest tema a través d'instància oficial davant aquestes administracions públiques, amb l'objectiu de facilitar una informació que pot ser útil, seguint els criteris de transparència que haurien d'orientar l'actuació de les administracions públiques.
En resum, s'intueix que la gent no té constància de quin és el paper que dins una publicitat s'incloguin els logotips d'altres esdeveniments. La poca rellevància social i mediàtica comporta que no es recordi, ja que no crida l'atenció ni s'informa respecte aquest fet.
Quan en la publicitat es fa una menció molt concreta o la sobreimpressió d'un logotip en un anunci no s'identifica, no s'entén, i tampoc s'està fent una dobla publicitat (la comercial, argumentada en l'anunci, i la de l'esdeveniment), ja que això trenca la regla de la USP (unique selling proposition), que fa que en un anunci es tracti només d'una cosa, rellevant i diferencial; ja que quan hi ha diversos punts d'atenció s'aconsegueix que no es recordi res.
A més, la gent (destinataris de la publicitat i de la informació) no tenen coneixement de les exempcions fiscals i/o deduccions que, segons la llei de mecenatge, s'estan aplicant a uns missatges que tenen una doble finalitat: la publicitària; i la d'aconseguir deduccions a través de la inclusió d'uns logotips que no tenen la capacitat d'informar, argumentar ni persuadir en relació als events que, en teoria, justificarien un tracte fiscal especial.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada